UMT Conservation Biology Day!


               Assalamualaikum..
Yuhuuu~ Anybody home??

Okay, aku mengaku yang blog aku dah berhabuk bersawang bagaii di mana labah-labah dari pelbagai lapisan umur menari-nari dengan gembiranya di setiap sudut blog aku...
Sesungguhnya aku telah mengupah amah dari indon sana untuk mencuci blog aku 5X sehari.
Namun apakan daya, amah tersebut lari bertempiaran apabila melihat koloni labah-labah yang amat banyak dalam belog aku.... *Sigh~
(*Wah hyperbola!! Kelass kau Jah Iylia! )

Okay..Okay..
Cukup dengan kelas sastera seperti di atas..
Kenapa aku tak hapdet blog?
Sebab umi aku pesan : Lia, study elok-elok tau! Kan dah nak final..
Well, oleh sebab aku seorang anak yang baik maka aku pon kurangkan berblogger,berfessebukk,bertwit dan yang sewaktu dengannya..

I guess this is the last entry before aku exam final kott..
Alololo~ Janganlah nanges..Lempang kang! Hahahhaha
Okay, back to our cerita u know
On 13th Disember, kitorang selaku budak BioD yang berJAYA atau nama panjangnya Ijazah Sarjana Muda Sains Gunaan Pemuliharaan Dan Pengurusan Biodiversiti telah menJAYAkan dengan JAYAnya UMT Conservation Biology Day.
(*Kan aku dah cakap nama programme aku panjang =.='' Kill meh! )

Kumpulan aku-BioDians buat pasal pemuliharaan badak sumatra atau nama mat saleh nya : Sumatran Rhinos
Others, ada yang buat pasal owl, orang utan, pangolin, sun bear, rafflesia, forest, porcupine and etc..etc.
To summarize all..Tengok bawah ni..

This is our booth! Justice For Rhinos!



Kebengongness : Ahli kumpulan BioDians yang sengett~



Kesewelness : Kami amat sayangkan sumbu badak itu..Terima Kasih!




Keayuness : Sekali lagi,sumbu badak itu menjadi model..
Find me..clue : the one yang ada bunga-bunga cinta kat atas kepala tu laa~ =.=''


Kecomelness : Me,handling the twist-it-right game



Kecantikness : Sila selamatkan HUTANG HUTAN kita before I terajang-terajang U



Kehebatness : Saya salute sama diaolang. Diaolang sangat seporting liou~



Kesweetness : Sign banner sambil berlaga kepala..Aww~



For Me,For Us, For-est!



Group Rafflesia (Err betul ka ejaan dia macam tu?)



Group Angry Birds with their cute Owls (Okay, ketika ini dalam proses penampalan huruf-huruf yang hilang..)



Dr.Chong's favourite pet! Mr.Pangolin! :D But it's dead already :(


Okay, there they go...
Actually nak upload bebanyak lagi..
Tapi tetibe keluar pop up windows saying :


Okay, chachat punye windows!
Huh! Nak tengok lagi??
Visit lah my Fesebukk maa~
Papepon, it was a huge success. Semua orang puji maa..
Walaupon penat, but it's worth it don't cha think??

THE END...
p/s : Saya belom mandi lagi semasa menaip entry ini.Harap tak bau satu blog =P

4 comments:

Ika Nuratikah said...

good job babe!! hebat u all pnye preentation..korg the 3rd batch yg wt dr.chong bangga!! ^^ wlaupun mase progress, dr.chong ckp korg cm ape je..tp ble present, nice!! keep it up..

Iylia Syazwanie Nasharuddin said...

@Ika Nuratikah
Hahahaha..Thanks akak! Appreciate it! :)

Nur Kiasatina ^_^ said...

wehee, cmel-2 semue gmbr nie. best-2 . Nice entry. FOllow u ! Kalau sudi follow la sy jgk.hikhok:p. nahh, ni link.. rock-secretonlinegurlzz.blogspot.com

Iylia Syazwanie Nasharuddin said...

@Nur Kiasatina ^_^
Hahahaha..Thanks a lot dear..Will follow you for sure :D