Godaan Final Exam...

                  Assalamualaikum...
                         Arigatou gozaimass gelang mass mas idayu al amy mass tura~
(Google translate : Selamat sejahtera buat pembaca-pembaca belog sekalian)

Di kala Enchik Exam al-Periksa dah nak sampai kat UMT,
Semakin galak wahai setan-setan fesebukk berkeliaran...
Semakin galak jugaklah mereka menggodaku supaya tidak membaca buku..

"Iyliaa.....Iylia....Tutuplah Bio book...Bukaklah Face book..."
*Mereka berbisik kepadaku

Namun aku tak termakan dengan tipu helah mereka
Lalu aku megunci laptop kesayanganku di dalam locker
Dengan harapan agar aku tidak akan online lagi...

Yeahh!!! Ia berkesan!!!
Tapi hanya buat sementara waktu...Sigh~
Tak sampai 15 minit aku kunci locker...
Aku mula memecahkan mangga locker bagai orang gila meroyan mencarik anaknya yang hilang semata-mata untuk bukak fesebukk~

Oh!! Kenapa harus begini??
KENAPA??
Oh Man!!






THE END...
nota kaki : kepada anak-anakku sekalian..janganlah sesekali anda membuat akaun fesebukk kerana ia akan memudaratkan anda.Sekian.

5 comments:

**gastronomic ajim** = D said...

bhahaahah~~ dah macam MEME dah~~
LOL
XD
aku makin nk dekat exam makin tuh malas nk layan fb~~

chEntA said...

betul...facebook adalah godaan terbesar bila exam..huaaa..^_^

Iylia Syazwanie Nasharuddin said...

@ **gastronomic ajim** = D
Aku tataw laa..Makin hari makin malass.. Setan banyak sangat! Hahhahaha
*Cehh..Nak salahkan setan..hahahah

Iylia Syazwanie Nasharuddin said...

@chEntA
Hahaha..Kan?? Tak boleh nak buat kerja baa~

bukan photographer said...

rage..!!hahaa