5 Tabiat Buruk Dr.Iylia


Assalamualaikum~
Hi kepada korang..Hai kepada mak cik cleaner..Hai kepada donut big apple dan hai kepada rumet aku yang sedang tidur...

Okay, aku tau yang aku dah langgar janji..
Aku cakap pada entry hari tu bahawa itu adalah last entry aku sebelum final exam.
Okay, aku tipu..
(*Dasar janji Melayu Omputis!!!)

Aku tak boleh menahan diri daripada menghapdet belog..
Benda ni ketagih kaw taw takk??
*Ampun umi..abah! Jap lagi Lia study..Sumpah!!

Back to our storry morry..
Yep! Aku ada bad habits!!
(*Alaa..Korang pon ada..Tak payah nak bangga sangat~)

Nak tau apa bad habits aku?? Nak tau??
Okay...

# HABIT 1: SUKA JILAT BAKI MAKANAN 




Aku memang suke jilat baki makanan kat penutup yogurt ke..penutup aiskrim ke..or pembalut coklat!
Umi aku pesan jangan membazir...Membazir itu amalan syaitan~
*Agak-agak kalo aku buat macam tu depan balak aku,dia lari tak?


HABIT 2 : AKAN CUCI BAJU KALAU DAH TADE STOK DALAM ALMARI



Okay, seriously aku malas nak cuci baju..Aku akan cuci baju kalau dalam bakul baju kotor tu dah overload atau dah tade stok baju dalam almari untuk dipakai. Maklumlah, aku kan seorang mahasiswi yang SIBUK. Tade masa nak cuci-cuci baju segala ni... Lalalalalalalalaa~


# HABIT 3 : TAK RETI TUANG AIR DENGAN BETUL!



Aku geram betul lahh!! Kalau aku tuang air mesti akan tumpahh!! Argghh!!
Kalau macam ni depan mak mertua aku, mau disuruh anaknya cerai aku..
Nehi babuji nehi he~


# HABIT 4 : SUKA HIDU BAU MARKER PEN =D



Well, aku tau ini adalah tidak senonoh.. Tapi seriously I can't help myself.. Aku suke sangat cium bau marker pen. Lebih-lebih lagi marker yang bau macam cherry and strawberry.. Waaaa~ Heaven nya...
(*Muka bahagia gile)


#
HABIT 5 : TAK SUKE PAKAI SLIPPER 


Okay anak-anak..Seriously aku tak suke pakai slipper.. Aku akan pakai kasut atau paling selekeh aku akan pakai crocs buruk aku tu untuk ke kuliah..ke mall..atau ke toilet untuk cherry berry sekali pon. Kawan aku pelik kenapa aku buat macam tu. Nak tau kenapa?? Sebab bila aku pakai slipper jepun aku rasa tak selamat. Kot-kot tersepak benda ke..Terpijak benda tajam ke.. Kan nanya tuu~


Okay..Tu ja untuk entry kali ni..
Kira aku dah bermurah hati untuk kasi tau korang aku punye tabiat buruk yang amat MEMALUKAN..
(*Sila bersyukur sekarang) 


THE END...
nota kaki : aku buat lukisan tu dengan hasil titik peluh aku sendiri..copyright reserved ya anak-anak. kalau buruk silalah kutuk.

7 comments:

myra azraff said...

haha..comel jer..
suka tgk kartun yogurt tuh
:D

ainol akasyah said...

habit yg ke 4 ngan 5 tu agak pelik ckit hehe..ape best sgt bau marker pen tu..ke nak buat korek2 idong bhaha

Iylia Syazwanie Nasharuddin said...

@myra azraff
Hahahhahaha..Thanks dear..

Iylia Syazwanie Nasharuddin said...

@ainol akasyah
Memang pelik..Bau marker syokk laa.Hahahaha..And kita memang tak suka pakai slipper.Wee~ XD

saya said...

hye kembar name :)

menarik nih!siap ade lukis lukis.i loikee :)



btw,thanks sebab sudi tinggal link kat entry bloglist iylia :)

saya said...

hye iylia :)

awak tersenarai jadi bloglist baru saye :)

jemput bace,

http://sayaiylia.blogspot.com/2012/02/bloglist-baru-iylia.html

Iylia Syazwanie Nasharuddin said...

@saya

Wahh!! Thanks iylia!! :D I am pleasured!! Thanks a lot! :) Really appreciate it!